VV 7.2.2011
Datum a místo konání: 7.2.2011, kancelář OSH Prachatice
Účast: Bc. Helena Fiedlerová, Valerie Soukupová, Petra Hopfingerová, Jan Fiedler, Ing. Karel Reichart, Josef Žižka, Stanislav Prokop, Ing. Jiří Aleš, Josef Kainc, Václav Zaunmüller, Jiří Haubelt, František Scherer, Petr Pecka,
host: Ing. plk. Milan Raba- ředitel HZS Prachatice
omluven: František Rokůsek, Jan Marek.
Program
- Zahájení provedla starostka OSH Helena Fiedlerová, přivítala přítomné členy a hosta.
- Schválení programu podle předloženého návrhu, hlasování: všichni pro, schváleno.
- Prachatická hasičská liga- žádost SDH Výškovice o rozšíření PHL. Informoval Jan Fiedler. Bylo provedeno místní šetření, kterého se účastnil Jan Fiedler a Miroslav Molitor. Bylo zjištěno, že podmínky pro soutěž jsou vyhovující a odborná rada velitelů rozšíření doporučuje.
- Návrh: zařadit do PHL soutěž ve Výškovicích, hlasování: všichni pro, schválenoNávrh: nově ze 7 soutěží PHL bude počítáno 5 nejlepších časů (umístění), hlasování: 11 pro, 2 proti, schválen
- Návrh: zachovat jednotné proudnice pro soutěže PHL, hlasování: 11 pro, 2 proti, schváleno
- Návrh: rozdělit kategorii Děti v PHL na 2 kategorie, pro kategorie dětí bude delegovat rozhodčí ORM. Pravidla soutěže budou doplněna o větu:“ Dítě, které 01.09.2010 odpovídalo věkem určité kategorii, dokončí v této kategorii celý ročník PHL 2011. Pravidlo půjčování soutěžících v obou kategoriích mladých hasičů platí jako u dospělých. Hlasování: všichni pro, schválenNáměstkyně Petra Hopfingerová vše zapracuje do propozic PHL a předloží změny VV OSH na dalším jednání.
- Starostka OSH informovala o problémech s pracovnicí kanceláře Kateřinou Poschlovou. Kateřinou svou práci nezvládá a to se negativně projevuje v činnosti OSH. Starostka navrhuje ukončit s ní pracovní poměr. Hlasování: 12 pro, 1 se zdržel, schváleno
- Starostka OSH informovala o průběhu příprav celorepublikového hasičského plesu v Českých Budějovicích. Dále poděkovala členům VV OSH za ceny do PHL z nichž některé budou použity jako tombola na celorepublikový ples. Každý okres musel neusnesení VV KSH odevzdat sedmdesát cen v hodnotě 70,-Kč a jednu cenu do hlavní tomboly v hodnotě 2.000,-Kč.
- Starostka vyzvala členy VV OSH, aby kontaktovali všechny sbory ve svých obvodech a zjistili, jestli sbory chtějí vyhotovit nová razítka. Kateřině Poschlové se podařilo nedopatřením skartovat seznam s požadavky jednotlivých sborů. Dále informovat sbory, že prostřednictvím hlášení o činnosti nelze odhlašovat členy z evidence členské základny. Tato hlášenka je statistickým hlášením, nikoliv odhlášením členů. Na zadní straně jsou uvedeni členi, kteří byli v průběhu roku odhlášeni. Není v silách kanceláře OSH, aby procházelo jednotlivé hlášenky a prověřovalo kdo je odhlášen a koho má odhlásit. Odhlášení probíhá na základě doložení evidenční karty na které je vyplněn důvod odhlášení. Po odhlášení z evidence pracovnicí kanceláře bude tato evidenční karta sboru vrácena. Nebo je možné odhlášení učinit na základě zápisu ze schůze, valné hromady, nebo písemného požadavku sboru.
- Předseda KRR František Scherer přednesl zprávu o inventarizaci majetku za rok 2010 a navrhl vyřadit některé položky podle předloženého seznamu. Hlasování: všichni pro, schváleno.
- OSH Prachatice obdrželo odpověď na písemnou žádost o informaci od NP a CHKO Šumava ve věci zřízení nových zásahových jednotek na území národního parku. V dopise je uvedeno, že vznikne jednotka sboru dobrovolných hasičů podniku JPO VI. o síle 29 členů: velitel, zástupce velitele, 3 velitelé stanic, 3 družstva 1+8 členů, kteří budou vykonávat tuto činnost vedle svého hlavního povolání.
- Starostka informovala o správném postupu při vzniku úrazu při zásahu. Navrhla, že zpracuje manuál jak postupovat při vzniku úrazu v rámci činnosti SDH.
- Vybavení kanceláře OSH- byl proveden průzkum trhu na nákup nových stolů. Zjištění přednesl Petr Pecka.
- Návrh: objednat 3 ks stolů v Truhlářství Trnka Lhenice. Fakturován bude materiál, práci provedou zaměstnanci sponzorsky. Hlasování: všichni pro, schváleno.
- Různé
- starostka OSH informovala o stavu účtu a pokladny
- předseda KRR František Scherer informoval o evidenci výpůjček a nutnosti dopřesnění evidence součástí překážkové dráhy.
- ředitel HZS PT Ing. plk. Raba informoval přítomné, že byl dotazován na zdravotní prohlídky nositelů dýchací techniky u dobrovolných hasičů. Zdravotní prohlídka je nutná minimálně 1x za 2 roky, ale jedná se rozšířenou prohlídku ne jako u ostatních členů zásahové jednotky. Dále byl dotazován ORV na dostatečnost civilních přezkoušení k používání motorových pil při zásahu dobrovolných hasičů. Pan ředitel slíbil, že zajistí pokud možno co nejjednoznačnější právní stanovisko.
- připravuje se školení nových velitelů JSDHO s délkou 40 hodin. Pravděpodobně proběhne ve dvou částech. Jarní část 22.- 23.4.2011. Druhá část na podzim. Termín bude upřesněn.
- starostka OSH informovala o probíhajících přípravách a organizaci dětského tábora pro mladé hasiče a blahopřála za celé OSH Ing. Plk. Milanu Rabovi k narození potomka.
Zápis provedl: Ing. Jiří Aleš